Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Een nieuwe stap in conversie-optimalisatie

Design Web development & portals Online marketing
KPMG Meijburg gebouw

KPMG Meijburg

Meijburg is een prominente belastingadviesorganisatie in Nederland, met een rijke geschiedenis die teruggaat tot de oprichting in 1939 door Willem Meijburg. Als zelfstandige member firm binnen het internationale netwerk van KPMG heeft Meijburg een sterke reputatie opgebouwd in fiscale advisering en juridische dienstverlening. Meijburg opereert via twee samenwerkingsverbanden: Meijburg & Co, gericht op belastingadvies, en Meijburg Legal, gespecialiseerd in juridische advisering. Samen bieden ze een unieke combinatie van fiscale en juridische oplossingen.

De corporate website, www.meijburg.nl, is een belangrijk onderdeel van hun online profilering. Deze website, gelanceerd als versie 1.0, is in 2021 grondig herzien om beter te voldoen aan de behoeften van gebruikers en om de online conversie te verhogen. Digital agency Finalist werd gevraagd om deze transformatie te realiseren.

Focus aanbrengen

Tijdens het gebruik van de oorspronkelijke website identificeerde Meijburg enkele belangrijke verbeterpunten, zoals:

  • Het verbeteren van de informatiestructuur.
  • Meer mogelijkheden voor contactmomenten.
  • Betere meetbaarheid van websitegebruik.
  • Efficiëntere webredactie.

Daarnaast was er behoefte aan een design dat beter aansloot bij de visuele identiteit van KPMG en tegelijkertijd de unieke branding van Meijburg behield. 

Concept & ontwerp

Voor het ontwerp hebben we samengewerkt met Meijburg om de verbeterpunten te vertalen naar een visueel en functioneel prototype. Dit prototype vormde de basis voor het nieuwe design. 

In het concept werd rekening gehouden met de volgende aspecten:

  • Gebruiksvriendelijkheid: Door de informatiestructuur te herzien, maakten we de website intuïtiever voor gebruikers.
  • Digi-toegankelijkheid: Het ontwerp werd getoetst op digitale toegankelijkheidsnormen.
  • SEO: We optimaliseerden de website voor zoekmachines, inclusief een efficiënte URL-structuur en broodkruimelpaden.
  • Visuele identiteit: Het ontwerp sloot aan bij de visuele identiteit van KPMG, met behoud van Meijburg’s unieke branding.
Website Meijburg

Het resultaat van de ontwerpfase was een verbeterd grafisch ontwerp met focus op gebruiksvriendelijkheid, SEO en toegankelijkheid.

Ontwikkeling in sprints

We werkten met een SCRUM-aanpak en korte sprints, zodat we snel konden inspelen op voortschrijdend inzicht en stakeholders actief betrokken bleven.

Belangrijke onderdelen waren het ontwikkelen van nieuwe contenttypen, zoals rubriekpagina’s voor topics, sectoren en services, het toevoegen van homepage-onderdelen zoals een full-width header met video-optie en een zoekbalk, en nieuwe functionaliteiten zoals een Call-to-Action-blok en filteropties voor nieuws en evenementen. Ook hebben we Google Analytics geconfigureerd voor betere meetbaarheid.

Dankzij regelmatige demo’s en feedback leverden we stap voor stap een gebruiksvriendelijke, goed meetbare website op met uitgebreide mogelijkheden.

De onderliggende motor

Voor Meijburg 2.0 hebben we gekozen voor Drupal als contentmanagementsysteem (CMS), vanwege de veelzijdigheid en kracht die het platform biedt. Dit CMS sluit perfect aan op de wensen en behoeften van Meijburg. 

Enkele belangrijke voordelen waren:

  • Integratiemogelijkheden: koppelingen met tools zoals Google Analytics en marketingtools zijn eenvoudig te realiseren. 
  • Gebruiksvriendelijke webredactie: redacteuren kunnen eenvoudig content beheren en aanpassen. 
  • Schaalbaarheid: de website kan gemakkelijk worden uitgebreid met nieuwe functionaliteiten.

Dankzij de inzet van Drupal hebben we een website ontwikkeld die niet alleen technisch sterk is, maar ook functioneel klaar is voor de toekomst.

De resultaten

De nieuwe Meijburg 2.0-website heeft belangrijke verbeteringen opgeleverd. Er zijn meer contactmomenten en duidelijke call-to-actions, een overzichtelijke informatiestructuur en intuïtieve navigatie en  inzicht in gebruikersgedrag dankzij uitgebreide analysemogelijkheden.

Heeft jouw organisatie ook behoefte aan een vernieuwde website die conversie en gebruiksvriendelijkheid verbetert? Bij Finalist helpen we je graag om je digitale ambities te realiseren. Neem contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen!

Contactpersoon:

Robin Kroon / Customer succes manager
Robin Kroon

Heb je een vraag of wil je met ons overleggen?

Finalist helpt je verder
Bij Finalist draait het allemaal om het opbouwen van verbindingen en het beter leren kennen van jou. Wie weet wat voor prachtige dingen we samen kunnen bereiken dus aarzel niet, Finalist staat voor je klaar!
Neem contact op