Snel en gemakkelijk inzicht krijgen in hulpverlening
Digitale portal voor opdrachtgevers
Eurocross biedt als alarmcentrale hulp aan mensen op het moment dat het er echt toe doet, waar ook ter wereld. Dit doen zij voor de klanten van de opdrachtgevers. Onderdeel van haar diensten zijn medische - en reishulpverlening en pech – en ongevalshulpverlening.
Voor de opdrachtgevers van binnenlandse pechhulpverlening wilde Eurocross op een moderne manier inzicht en informatie bieden over de status van de hulpvraag, de geboden hulpverlenging en de gemaakte afspraken.
Een voorbeeld van een opdrachtgever is een leasemaatschappij, die graag een actueel overzicht heeft van de status van een pechgeval: “Waar vond de pech plaats en waar is de auto nu? Welke afspraken zijn er gemaakt over vervangend vervoer?”
‘Mijn Eurocross’ is de digitale portal waarmee opdrachtgevers van Eurocross snel en gemakkelijk inzicht krijgen in de hulpverlening die zij verlenen aan hun klanten.
Actuele informatie over de hulpvraag, de geboden hulpverlening en de gemaakte afspraken is zo, uiteraard binnen de kaders van de huidige privacy-wetgeving, te raadplegen.
Gebruiksgemak voorop
Gebruiksgemak is bij de start van de bouw een belangrijk vereiste geweest. De gegevens in ‘Mijn Eurocross’ worden continu bijgewerkt voor realtime inzicht en het portaal kent vele filtermogelijkheden en een uitgebreide zoekfunctie.
Ook is het mogelijk direct een vraag te stellen over een dossier of een foto of document toe te voegen. Een ander belangrijk uitgangspunt bij de ontwikkeling was de veiligheid en bescherming van de klantgegevens. Alle data wordt geborgd in een beveiligde omgeving.
Liferay als ultieme portaaltechnologie
Eurocross heeft gekozen voor de portaaltechnologie van Liferay. De data die getoond wordt in Mijn Eurocross is afkomstig uit twee bronsystemen bij Eurocross. Om optimaal toekomstvast te zijn en zoveel mogelijk met real time informatie te kunnen werken werken we via een tussenlaag (een Enterprise Service Bus, ESB) om te koppelen met de bronsystemen.
Belangrijke projectonderdelen waren:
- Het definiëren en afstemmen van de juiste berichten tussen het portaal en de ESB
- Het design van het portaal en de gebruikersinteractie (UX)
- Privacy en security by design: de informatie die wordt ontsloten in Mijn Eurocross is privacygevoelig