Inzichtelijk maken

Strategisch advies om essentieel inzicht te vergaren voorafgaand aan de bouw van een software realisatietraject. 

We bieden organisaties inzicht in hoe zij met online communicatie beter hun doelgroepen kunnen bereiken en bedienen. In onze aanpak, concepten en ontwerpen staat de gebruiker altijd centraal. Bij alles wat we doen, vragen we ons af hoe het beter en eenvoudiger kan. We werken in een multidisciplinair ontwerpteam met diepgaande functionele en technische kennis om organisaties te helpen bij het doorvoeren van vernieuwings- en verbeteringstrajecten. Finalist ontwikkelt integraal software, websites en portalen.

Alles draait om inhoud en functie

Wat staat er precies op de schermen en hoe werkt het? Dat is de basis van het ontwerp van een website, portaal of van software. Daarbij houden we op basis van de doelstellingen scherp in de gaten of en waarom iets nodig is. We laten zien hoe de interactie tussen de gebruiker en de toepassing gaat verlopen en kijken of uw software in de toekomst wel beheersbaar is. Dit is begin van een effectieve en gebruikersvriendelijke online omgeving. De dienstverlening om inzicht te verkrijgen noemen we: IN-zicht.

Specificaties dienstverlening IN-zicht

Concept en strategie
Wie is uw doelgroep en hoe kan u deze met een online omgeving effectief benaderen? Met behulp van een customer journey, de weg die de doelgroep af legt naar een dienst of product, krijgen we inzicht in uw doelgroepen, hun gedrag, bewegingen en perceptie. Op basis van deze inzichten, kunnen we samen met u uw strategie bepalen. Het concept dat hieruit voortvloeit is de eerste creatieve vertaling van die strategie naar de online omgeving.

Visueel ontwerp
Het visuele ontwerp is het gezicht, de interface van uw website, portaal of intranet. Voor een goede toegankelijkheid is gebruikersvriendelijkheid van cruciaal belang. Ook raden wij u aan direct te kiezen voor een responsive design, zodat uw bezoekers de site niet alleen op de laptop of computer kunnen bekijken, maar ook op tablet en smartphone.

Interactie-ontwerp
Vervolgens maken we het visueel ontwerp interactief. Vanzelfsprekend staat hierbij de eindgebruiker centraal. We willen precies weten hoe de gebruiker de applicatie daadwerkelijk gebruikt. Uitgebreid onderzoek naar gebruik moet de toegankelijkheid vergroten. Ook na oplevering blijven bruikbaarheid en toegankelijkheid belangrijke aandachtspunten. Gebruikers en applicaties ontwikkelen zich en dan kan scheefgroei ontstaan. Bij bestaande applicaties houden we in de gaten of interface en gebruiker nog goed op elkaar zijn afgestemd.

Functioneel ontwerp
Na de inventarisatie van wat u nodig hebt en wat u van het systeem verwacht, wordt de functionele werking nauwkeurig vastgelegd en tot in het kleinste detail omschreven. Hierin onderbouwen wij de keuzen die we maken om uw wensen, eisen, randvoorwaarden en principes te kunnen vertalen naar het systeem.

Software-architectuurontwerp
De online omgeving moet goed functioneren binnen het bestaande applicatielandschap. Het architectuurontwerp geeft aan hoe de nieuwe online omgeving hierbinnen gaat functioneren.

    Scrum workshop
    Leer Agile software ontwikkelprojecten uitvoeren en managen in iteraties van 2 tot 4 weken. Er zijn in de markt diverse trainingen waar Scrum Masters opgeleid en gecertificeerd worden. Die hebben onze Scrum Masters ook gevolgd. Voor de overige teamleden hebben wij een 1 daagse workshop ontwikkeld, want de beste resultaten behaal je als iedereen in de organisatie begrijpt waar Scrum voor staat.

    • Scrum voor teamleden
      1 daagse workshop Scrum
    • Coaching on the job
      Programma af te stemmen op jouw wensen.

    Kosten

    De complexiteit per situatie en opdracht verschilt sterk. Daarom worden de inspanningen vooraf in uren geschat en achteraf op basis van werkelijke tijdsinspanning gefactureerd.  

    Kennismaken?