ICT innovatie voor de zorg

De ontwikkelingen in de zorg gaan snel. De rol van e-health en elektronische patiëntendossiers is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Zorgrobots worden steeds slimmer, er is 24 uur per dag zorg op afstand, zorgportals verbinden patiënten, cliënten en familie en verpleegkundigen staan met tablets aan het bed. Deze ontwikkelingen in de zorg vragen om nieuwe inzichten en ICT-oplossingen. Als antwoord hierop heeft Finalist een aantal diensten en producten ontwikkeld die aansluiten op de 'nieuwe' zorgbehoefte. We bieden ondersteuning op het gebied van corporate communicatie en ketencommunicatie, we verbinden artsen en patiënten en we brengen organisaties samen, zodat mensen steeds vitaler ouder worden.

Zorg ICT specialist

Finalist helpt organisaties hun informatiestromen in kaart te brengen en strategisch af te stemmen op doelgroepen. Zo creëren we een technische vertaling van uw innovatie wens. Onze 150 specialisten staan vanuit locaties in Rotterdam, Amsterdam, Maarssen en Eindhoven klaar om uw cliënten of patiënten optimaal te bedienen. 

Rondetafelsessie 'Help, er komt een mens 2.0 bij de dokter'

Op donderdag 30 juni 2016 organiseren Red Hat en Finalist een rondetafelsessie over kostenbesparen op traditionele ICT en investeren in dé nieuwe zorgtechnologie. Steeds meer geïnformeerde patiënten en cliënten en de toename van wearables en data werken als katalysator om nieuwe zorgtechnologie te omarmen. De mens 2.0 verwacht persoonlijke zorg. Hoe ontwikkel je succesvol nieuwe zorgtechnologie terwijl zwaar wordt ingezet op kostenbesparing? Allemaal vragen waar drie sprekers van drie top organisaties in de zorg antwoord op geven.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de verbindingen in de zorg? Wij helpen u graag verder met uw vraagstuk. Desgewenst brengen we u direct in contact met één van onze specialisten. Vult u onderstaand formulier in en we nemen spoedig contact op.

Referenties

  • Gert Koelewijn
    "In korte tijd is het online platform waar inmiddels meer dan 35 ziekenhuizen bij zijn aangesloten tot stand gekomen. Ik ben erg tevreden over de inzet van Finalist om het Acuut Zorgportaal te realiseren."
    Gert
    Koelewijn
    Nictiz

Praktijkcase: MyTommorrows

  • Online platform voor uitbehandelde patiënten

    MyTomorrows

    Opdrachtgever: myTomorrows

    Alleen al in Nederland krijgen jaarlijks ruim 100.000 patiënten te horen dat zij uitbehandeld zijn. Via myTomorrows kunnen zij met elkaar in contact komen en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen biotechbedrijven hun nieuwste medicijnen die hoopvolle onderzoeksresultaten laten zien aanbieden. De patiënten kunnen zich in samenwerking met hun arts aanmelden voor een versnelde toegang, waarbij myTomorrows zorgdraagt voor een zorgvuldige afhandeling.

    Vraag

    De vraag vanuit MyTomorrows aan Finalist was “Ontwerp en realiseer een platform die een uitbehandelde patiënt de mogelijkheid geeft om samen met zijn of haar dokter online op zoek te gaan naar experimentele medicatie. Het beoogde platform moet het proces van A tot Z faciliteren."

    Oplossing

    De oplossing kenmerkt zich door een vriendelijke interface waarmee gebruikers stapsgewijs op weg worden geholpen. Het platform faciliteert het proces van de initiële zoektocht tot het uiteindelijke behandeltraject.De eerste mogelijkheden zijn nu beschikbaar. myTomorrows start vanuit Europa. Het doel is om via de patiënt-community myTomorrows op zo kort mogelijke termijn wereldwijd voor zoveel mogelijk patiënten iets te kunnen betekenen.

    In het myTomorrows platform worden gevoelige patiëntgegevens opgeslagen. Om de veiligheid van deze gegevens te waarborgen heef Finalist een oplossing gerealiseerd die een veilige opslag garandeert. Deze oplossing is gebaseerd op het principe dat de persoonsgegevens van iedere gebruiker worden versleuteld met zijn of haar eigen sleutel. 

    Samenwerking

    De samenwerking tussen Finalist en myTomorrows is verlopen via een langdurig agile project waarin de klant de wensen formuleerde en Finalist voor de verdere uitwerking en implementatie zorgde. Het team werkte regelmatig op locatie, zodat de lijntjes kort waren. De technologie was zo ingericht dat meerdere productiereleases per week en soms zelfs per dag uitgevoerd konden worden, wat de realisatie zeer flexibel maakte en het team in staat stelde snel op veranderende omstandigheden in te springen.

    Resultaat

    Finalist heeft met maatwerk software ontwikkeling het complexe aanmeldsysteem verzorgd en het hart van dit platform in nauwe samenwerking met myTomorrows in korte tijd gerealiseerd en gelanceerd.

    www.mytomorrows.com