Multi-website

Geef websites een eigen identiteit en beheer deze vanaf één centrale plek. Bij uitstek geschikt voor organisaties met verschillende afdelingen en een verscheidenheid aan doelgroepen. Zeer kostenefficiënt en maximale beheersbaarheid.

Kenmerken en voordelen multisite

Een multisite in 20 dagen

Finalist heeft alle expertise in huis om snel te kunnen schakelen. Bovendien heeft Finalist al vele multisites gerealiseerd, waardoor we heel snel een multisite netwerk voor je op kunnen zetten. Een nieuwe multisite realiseren we al binnen 20 dagen.

Drupal als solide basis

Finalist levert multisites met Drupal. Voordelen van Drupal zijn dat het een veilig en schaalbare omgeving biedt die maatwerk eenvoudig integreerbaar maakt. Drupal is daarmee bijzonder geschikt voor multisites.

Een complete optimalisatie van uw multisite domein

Finalist werkt met 130 specialisten op het gebied van IT. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw multisites een uniek design hebben, de websites gebruiksvriendelijk zijn én deze goed gevonden gaan worden.

Lage ontwikkelkosten

De kosten voor een multisite kunnen we laag houden doordat Finalist een multisite raamwerk klaar heeft staan waarmee we uw multisite snel kunnen maken. Dat scheelt je in de kosten. Bovendien is het eenvoudig nieuwe websites toe te voegen. De prijs voor een nieuwe multisite is een fractie van de prijs voor een geheel losstaande website.

Multisite oplossing met eigen ogen zien?

Meerdere websites toch eigen identiteit met een multisite.

Een multisite is een verzameling van meerdere websites die op één plek beheerd worden. Deze sites maken gebruik van één database. Heb je meerdere websites die je moet onderhouden voor jouw organisatie? Dan kan een multisite veel voordelen bieden.

Een multisite is een netwerk van meerdere websites. Deze websites maken gebruik van 1 centrale database en 1 hostingplatform. Op één centrale plek staat de basis voor alle onderliggende websites: de database, functionaliteiten en design. Vaak wordt de corporate website als basis gebruikt. Op de onderliggende websites kan de centrale database gebruikt worden, de functionaliteiten worden overgenomen en de basis voor het design wordt gebruikt. Hierdoor ontstaat een schaalbaar geheel, waarbij het toevoegen van een nieuwe website eenvoudig is.

Kenmerken en voordelen van een multisite

  1. Door een centraal CMS kunnen meerdere beheerders kunnen eenvoudig meerdere sites beheren.
  2. Met een geavanceerd rollen en rechten systeem bepaal je zelf wie wat kan doen.
  3. Informatie uit de centrale database is voor alle sites aanwezig, zoals bv opleidingsinformatie of informatie over evenementen (zoals open dagen).
  4. Functionaliteiten zijn voor alle sites aanwezig.
  5. Alle websites worden centraal gehost, dit maakt het overzichtelijk.

Veel organisaties kiezen voor een multisite vanwege de schaalbaarheid. Zo wordt een multisite vaak gebruikt voor verschillende afdelingen, faculteiten, studierichtingen, scholen of doelgroepen. Iedere afdeling, faculteit, instituut of instelling heeft zo een eenvoudig een eigen website die een eigen identiteit weergeeft. Plus profiteren zij van de data en functionaliteiten van het multisite netwerk. Huisstijlelementen en sitestructuren zijn direct ter beschikking. 

Vindbaarheid en duidelijke conversiedoelen staan voorop bij Finalist. Niet alleen mededelingen verstrekken, maar ook conversaties creëren! De multisite van Finalist regelt relevante interactie met een veelvoud aan belangengroepen.

Wanneer is een multisite minder geschikt?

Als je maar één website nodig heeft en verwacht hierin niet op te hoeven schalen in de toekomst. Of als u echt aparte websites wilt. Bijvoorbeeld als alle websites hele andere functionaliteiten nodig hebben, compleet verschillend moeten zijn in design of als er specifieke voorwaarden zijn voor verschillende hosting partijen.

Twijfel je of een multisite bij je past of dat een corporate website beter bij je past? Neem contact met ons op. Wij adviseren je graag voor het maken van de keuze die bij jouw organisatie past.

Wat zeggen onze klanten

  • Frankvan Wessels

    Delta Lloyd
    Delta Lloyd Groep heeft ingezet op verder digitalisering. De focus ligt daarbij op het voldoen aan digitale klantbehoefte, het realiseren van digitale groeipaden en het verlagen van de ketenkosten. Deze digitale interactie verloopt voor klanten via alle digitale kanalen, zoals de website, de mijn omgeving, en apps.
  • Hugovan Els

    Eurocross
    Finalist heeft onze visie, onze werkwijze en hoe wij met onze klanten en opdrachtgevers omgaan, uitstekend begrepen en een mooie oplossing neergezet. ‘Mijn Eurocross’ wordt zeer positief ontvangen door onze opdrachtgevers. Zoiets bereik je niet zomaar: dit vraagt om veilige en stabiele technologie, goed denkwerk over de oplossing en een hechte samenwerking tussen Eurocross, onze opdrachtgevers en Finalist.

of bel ons:
088 217 0800