Opdrachtgever: Spotta
Spotta bezorgt huis-aan-huis folderpakketten in heel Nederland. Ruim 22 duizend folderbezorgers distribueren jaarlijks meer dan zeven miljard folders van meer dan 5 duizend klanten. Spotta doet veel onderzoek naar consumentengedrag om te weten wat consumenten beweegt. Met haar jarenlange kennis en ervaring is Spotta een betrouwbare en toonaangevende naam in de wereld van huis-aan-huis communicatie.
Vraag
Naast het besparen van tijd en kosten had Spotta met name de wens haar klanten kwalitatief beter te kunnen bedienen. Met het Klant Self Service portaal hebben klanten zelf de volledige controle in het versturen van huis-aan-huis folders naar zelf geselecteerde gebieden en gesegmenteerde doelgroepen.
Oplossing
Met het Self Service portaal kunnen klanten van Spotta eenvoudig en zelftandig campagnes om huis-aan-huis reclame te verspreiden inplannen en beheren. Verspreidgebieden kunnen op een kaart worden geselecteerd en gesegmenteerd op doelgroepcriteria. Hierdoor heeft de klant van Spotta volledige controle over de verspreiding van huis-aan-huis reclame uitingen.
Klanten van Spotta, zoals Marskramer, Intertoys en Mediamarkt, maken gebruik van de Klant Self Service oplossing. Middels het Klant Self Service portaal kunnen klanten eenvoudig campagnes om huis-aan-huis reclame te verspreiden inplannen en beheren. Verspreidgebieden kunnen op een kaart worden geselecteerd en gesegmenteerd op doelgroepcriteria. Hierdoor heeft de klant van begin tot eind de volledige controle over de verspreiding van huis-aan-huis reclame uitingen.
Samenwerking
Spotta was de eerste klant van Finalist en sindsdien is er een sterke band ontstaan als IT partner. In de loop der jaren heeft Finalist talrijke oplossingen voor Spotta gerealiseerd zoals een inter- en intranet website, een ERP oplossing, het self service portaal, logistieke oplossingen et cetera. Finalist voert tevens het beheer over deze applicaties.
Resultaat
Bekijk het filmpje!