Datavisualisatie in doelgroepgerichte applicatie

Cendris

Opdrachtgever: Cendris

Cendris is de specialist in directe communicatie. Ze adviseert en faciliteert organisaties bij het vinden en werven van nieuwe klanten, het ontwikkelen en binden van bestaande klanten en het terugwinnen van verloren klanten met de inzet van alle directe communicatiekanalen. De onderneming biedt een compleet portfolio aan specialistische oplossingen op het gebied van doelgroepadvies, datakwaliteit, marketing intelligence, event en trigger marketing en klantcontact. Cendris is een onderdeel van PostNL.

Vraag

Inzage in 'waar woont mijn doelgroep', 'wat zijn hun kenmerken' en 'hoe kan ik ze het beste bereiken'. Finalist werd gevraagd mee te denken en een oplossing te ontwerpen en realiseren. 

Oplossing
Finalist heeft de desktop versie van Streetlife omgebouwd naar een webapplicatie. Streetlife is het postcodesegmentatie systeem van Cendris waarmee héél Nederland in kaart wordt gebracht. De kern van Streetlife bestaat namelijk uit data op postcode-niveau. Ondanks de ruim 7 miljoen verschillende huishoudens in ons land blijkt uit onderzoek dat de postcode waarin consumenten wonen nog altijd heel typerend is voor wie ze zijn. Huishoudens met een “vergelijkbaar profiel” wonen veelal in dezelfde buurt. Dit betekent concreet dat het segmenteren op basis van postcodes een belangrijk hulpmiddel kan zijn bij het vinden van kansrijke doelgroepen. Selectiemogelijkheden binnen Streetlife zijn onder andere: geografisch, socio-demografisch, koopgedrag, stemgedrag en lifestyle.

Samenwerking

Michiel Staal, Marketing Manager Cendris: “Ik ben onder de indruk van de professionaliteit, kunde en het commitment van het Finalist team om samen met ons binnen de gestelde tijd en het afgesproken budget een dergelijk complex project op te leveren. Omdat de samenwerking met Finalist zo goed was, was het erg leuk om aan dit project te werken. Last but not least: Het eindresultaat is naar volle tevredenheid!”

Resultaat

www.streetlifeonline.nl/login