Een narrowcasting-netwerk

Fys'Optima

Opdrachtgever: Fys'Optima

Fys'Optima is het grootste landelijke kwaliteitsnetwerk van fysiotherapiepraktijken dat alle vormen van fysiotherapie en een diversiteit aan beweegprogramma's aanbiedt. Samen met de zorgverzekeraar creëert Fys'Optima een situatie waarin zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van gezondheidszorg. Fys'Optima bestaat uit ongeveer 80 praktijken.

Vraag

Als een organisatie groter en groter wordt, is het essentieel om de klanten goed op de hoogte te houden op een efficiënte en kosteneffectieve manier. Fys'Optima was op zoek naar een communicatie instrument om de communicatie in wachtkamers van de aangesloten fysiotherapiepraktijken te verbeteren. De oplossing moet klanten op een zeer aantrekkelijke manier over relevante onderwerpen informeren en moet in staat zijn om veel verschillende berichten over te brengen.

Oplossing

Er worden nu binnen Fys'Optima meer dan 80 Adtraxion-players gebruikt. Deze narrowcastingoplossing is erg betrouwbaar en maakt het eenvoudig om vanaf een afstand de content te bepalen van het scherm. In elke wachtkamer wordt informatie getoond. Deze informatie bestaat uit informatie van Fys'Optima en praktijk gerelateerde informatie, tot nieuws en reclame. Het informeert de klanten op een zeer aantrekkelijke manier over relevante onderwerpen en maakt hiermee de wachtruimte voor klanten prettiger. 

Samenwerking

Thé MAC, een partner van Adtraxion, neemt de verantwoordelijkheid op zich voor Fys'Optima over de handhaving van de gehele oplossing. Zij zorgen voor de content, zodat de fysiotherapeuten zich bezig kunnen houden met hun core-business. De informatie over hun eigen praktijk kunnen zij wel zelf met een bedieningspaneel bijhouden.

Resultaat

Door de narrowcastingoplossing is de communicatie tussen Fys'Optima en de klant verbeterd en is de wachttijd minder vervelend.