Het online contact tussen artsen en patiënten verbeteren?

Een patiëntportaal maakt het artsen en patiënten makkelijk om snel en direct met elkaar te communiceren. Met een patiëntportaal krijgen patiënten zelf de regie over het eigen dossier. Hierdoor kunnen zij direct online een afspraak te maken met een arts of contact opnemen met een specialist. Andersom kunnen artsen en specialisten direct antwoord geven op inhoudelijke vragen van patiënten en cliënten.

Bepaalde processen, zoals het bestellen van herhaalrecepten en medicijnen, lenen zich uitstekend voor een online afhandeling via een patiëntportaal. Wij denken graag met u mee over deze en andere mogelijkheden, net als de inrichting en implementatie ervan. Centraal staat daarin het ontsluiten van patiëntgegevens vanuit diverse medische bronnen, zoals EPD’s en ECD’s. Door gebruik te maken van enterprisewaardige portaaltechieken en gecertificeerde cloud- of on-premise hostingfaciliteiten voldoen we aan strikte beveiligingseisen en bent u verzekerd van de beste en meest veilige oplossing.

Wilt u het online contact tussen artsen en patiënten verbeteren? Of wilt u eens verder praten over de mogelijkheden van een patiëntportaal? Neem gerust contact met ons op.

Gerelateerd project - MyTommorrows

  • Online platform voor uitbehandelde patiënten

    MyTomorrows

    Opdrachtgever: myTomorrows

    Alleen al in Nederland krijgen jaarlijks ruim 100.000 patiënten te horen dat zij uitbehandeld zijn. Via myTomorrows kunnen zij met elkaar in contact komen en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen biotechbedrijven hun nieuwste medicijnen die hoopvolle onderzoeksresultaten laten zien aanbieden. De patiënten kunnen zich in samenwerking met hun arts aanmelden voor een versnelde toegang, waarbij myTomorrows zorgdraagt voor een zorgvuldige afhandeling.

    Vraag

    De vraag vanuit MyTomorrows aan Finalist was “Ontwerp en realiseer een platform die een uitbehandelde patiënt de mogelijkheid geeft om samen met zijn of haar dokter online op zoek te gaan naar experimentele medicatie. Het beoogde platform moet het proces van A tot Z faciliteren."

    Oplossing

    De oplossing kenmerkt zich door een vriendelijke interface waarmee gebruikers stapsgewijs op weg worden geholpen. Het platform faciliteert het proces van de initiële zoektocht tot het uiteindelijke behandeltraject.De eerste mogelijkheden zijn nu beschikbaar. myTomorrows start vanuit Europa. Het doel is om via de patiënt-community myTomorrows op zo kort mogelijke termijn wereldwijd voor zoveel mogelijk patiënten iets te kunnen betekenen.

    In het myTomorrows platform worden gevoelige patiëntgegevens opgeslagen. Om de veiligheid van deze gegevens te waarborgen heef Finalist een oplossing gerealiseerd die een veilige opslag garandeert. Deze oplossing is gebaseerd op het principe dat de persoonsgegevens van iedere gebruiker worden versleuteld met zijn of haar eigen sleutel. 

    Samenwerking

    De samenwerking tussen Finalist en myTomorrows is verlopen via een langdurig agile project waarin de klant de wensen formuleerde en Finalist voor de verdere uitwerking en implementatie zorgde. Het team werkte regelmatig op locatie, zodat de lijntjes kort waren. De technologie was zo ingericht dat meerdere productiereleases per week en soms zelfs per dag uitgevoerd konden worden, wat de realisatie zeer flexibel maakte en het team in staat stelde snel op veranderende omstandigheden in te springen.

    Resultaat

    Finalist heeft met maatwerk software ontwikkeling het complexe aanmeldsysteem verzorgd en het hart van dit platform in nauwe samenwerking met myTomorrows in korte tijd gerealiseerd en gelanceerd.

    www.mytomorrows.com

Meer informatie?

Wilt u meer weten over patiëntportalen of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw zorginstelling? Vul onderstaand formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.