Meer interactie tussen medewerkers en zorgprofessionals?

Met behulp van online tools, zoals een sociaal intranet met een persoonlijk dashboard, kunnen medewerkers en zorgprofessionals efficiënter, prettiger en beter samenwerken. Slimme koppelingen met zorgspecifieke applicaties, zoals een kwaliteitsboek, zorgen vervolgens voor een snelle en succesvolle implementatie binnen uw instelling.

Online tools om zorgprofessionals en medewerkers met elkaar te verbinden liggen niet voor het oprapen. Graag denken wij met u mee over oplossingen op het gebied van online samenwerking, enterprise content management (ECM), search en identity management. Ook kijken we welke nieuwe tools we kunnen koppelen aan bestaande applicaties, zoals zorgsystemen, EPD’s en kwaliteitssystemen. Voor kennisdeling zijn bijvoorbeeld nieuwe videoplatformen beschikbaar met case studies, uitleg en medische handelingen.

Wilt u de interactie tussen medewerkers en zorgprofessionals verbeteren? Of bent u benieuwd welke oplossingen er voor uw zorginstelling zijn? Neem gerust contact met ons op.

Gerelateerd project - Mutsaersstichting

  • Een intranet met een gekoppelde kwaliteitsomgeving

    Mutsaersstichting

    Opdrachtgever: Mutsaersstichting

    De Mutsaersstichting is een fullservice centrum actief op de gebieden jeugdhulpverlening, GGZ, welzijn en onderwijs. Vanuit diverse locaties in Noord- en Midden-Limburg biedt de Mutsaersstichting geïndiceerde jeugdhulpverlening en geestelijke gezondheidszorg aan kinderen en jongeren, evenals maatschappelijke opvang en begeleiding aan vrouwen en hun kinderen.

    Vraag

    De Mutsaersstichting heeft een vraag in de markt uitgezet. De vraag is gericht op het ontwerp en de realisatie van een eenvoudig nieuw intranet en een gedigitaliseerde kwaliteitsomgeving. 

    Oplossing

    Bijzonder aan dit project is de introductie van het online Kwaliteitshandboek. Hiervoor is in Drupal een volwaardig document management systeem (DMS) geïntegreerd. De Mutsaersstichting is hiermee in staat om de kwaliteitsdocumenten op te nemen in het intranet en in één omgeving te beheren. De opname van documenten in het Kwaliteitshandboek verloopt volgens een procedureel vastgelegde werkstroom. Beoordelaars en authorisators kunnen worden toegewezen aan documenten en ontvangen notificaties per e-mail wanneer een controle-actie vereist is. De documentbeheer kan via een dashboard een volledig overzicht opvragen van status en verwerking van documenten. Het Kwaliteitshandboek is onderdeel van het nieuwe intranet, waarmee medewerkers een vaste basis ontvangen met informatie over evenementen, bijeenkomsten en actualiteiten. Het intranet is laagdrempelig door de inzet van Single Sign On. Hiervoor is een integratie gemaakt met het Windows Azure platform waarin de Active Directory van de Mutsaersstichting is ingericht. 

    Samenwerking

    Het gehele traject is binnen Finalist uitgevoerd, met periodieke sessies op klantlocatie. In interactieve bijeenkomsten hebben we door middel van uitgewerkte schermen de functionele werking en het visuele karakter van de website uitgediept. Mutsaersstichting heeft vervolgens een actieve rol ingenomen in het beoordelen en testen van de opgeleverde onderdelen op zich genomen. Met name op de inzet en logica van het kwaliteitshandboek is intensief samengewerkt om een efficiënte workflow mogelijk te maken, in de lijn van de procedurele uitgangspunten.

    Resultaat

    Finalist heeft recentelijk de intranetomgeving voor de Mutsaersstichting opgeleverd. Bijzonder trots zijn we op de inzet van het DMS als motor achter het online Kwaliteitshandboek. De Mutsaersstichting heeft hiermee een toekomstvaste invulling gegeven aan deze belangrijke tool.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over sociaal intranet-omgevingen of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw zorginstelling? Vul onderstaand formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.