De relatie tussen klanten en bedrijven verbeteren?

Op sales- en marketingafdelingen draait het om het resultaat. Maar op websites en serviceportalen gaat om de klantbeleving. Door gebruik te maken van de nieuwste technologieën, zoals realtime gedragsanalyses, krijgt u meer inzicht in het gedrag van uw klanten en kunt u beter inspelen op de klantervaring.

De digitale klantbeleving is belangrijker dan ooit. Bedrijven kunnen zich online steeds minder goed onderscheiden op prijs en kwaliteit en moeten het daarom steeds meer hebben van een opvallende digitale ervaring. Met behulp van data-analyses of realtime gedragsanalyses op een website krijgt u meer inzicht in het gedrag van uw klanten. Finalist heeft veel ervaring met data-analyses en realtime gedragsanalyses op websites en serviceportalen en helpt u graag verder bij het optimaliseren van de digitale klantervaring.

Wilt u klanten en bedrijven dichter bij elkaar brengen? Of bent u benieuwd welke ICT-oplossingen er voor uw organisatie zijn? Neem gerust contact met ons op.

Gerelateerd project - Jaarbeurs

  • Een serviceportaal voor Jaarbeurs

    Jaarbeurs

    Opdrachtgever: Jaarbeurs

    Jaarbeurs is de ontmoetingsplek in Nederland. Al sinds 1916 verbindt ze handelaren en producenten met elkaar. Jaarbeurs inspireert, motiveert en activeert de handel door waardevolle ontmoetingen te creëren. Hiermee verbinden ze mensen en markten, handelaren en producenten 

    Vraag

    De vraag van Jaarbeurs is ontstaan doordat het IT landschap waarmee klanten van Jaarbeurs werden bediend, sterk beïnvloed was door de oude bedrijfsstructuur. Klanten kregen vanuit Jaarbeurs vijf systemen aangeboden waar zaken van de beursvoorbereiding werden geregeld. Om alle zaken rond de beursvoorbereidingen te regelen, moest de klant minimaal drie keer inloggen. Jaarbeurs wilde de beursvoorbereidingen voor klanten vergemakkelijken door middel van een Serviceportaal, waarin de vijf systemen worden gekoppeld. Aan Finalist is de vraag gesteld om dit Serviceportaal te realiseren.

    Het doel van het Serviceportaal is daarom ook het vergemakkelijken van de beursvoorbereiding voor klanten van Jaarbeurs Utrecht. Hierdoor is het eenvoudiger om relevante inzichten te verkrijgen ten aanzien van de status van de totale beursvoorbereiding en van specifieke facetten daarvan.

    Oplossing

    Cruciale aspecten van het portaal zijn de grafische interfaces: voor beheerders en diverse type klanten van de Jaarbeurs. Eenvoud, overzichtelijk en prettig werken zijn essentieel. Voornamelijk de Workflows binnen de omgeving vereist een slimme user interface. Dit is opgelost door zogenaamde metrolijnen te hanteren. Zo kunnen beheerders  per klant en per aangeboden product, zogenaamde “metrolijnen” samenstellen. Dit zijn visuele flows die een klant (of relatie) doorloopt in hun planningsproces van een beurs of evenement. De klant ziet vervolgens in een overzichtelijk gepersonaliseerd dashboard welke stappen nu of in de nabije toekomst vereist zijn voor zijn beurzen of evenementen. Dit vereist een flexibele architectuur die modulair is van opzet. Door de integratie met diverse achterliggende applicaties, zijn naast de serviceportalen, tevens integratie laag ingericht (op basis van service bus technologie). Hierdoor is schaalbaarheid, veiligheid geborgd en een duidelijke routing en mediation laag aanwezig.

    Finalist realiseerde op basis van de door Jaarbeurs opgestelde userstories de definitieve userstories. Met behulp van een mensgerichte aanpak is het ontwerptraject doorlopen en zijn grafische uitwerkingen gemaakt. Vervolgens is in een agile werkvorm de software gerealiseerd en succesvol opgeleverd. 

    Samenwerking

    In nauwe samenwerking met Jaarbeurs heeft Finalist het nieuwe service portaal ontwikkeld. Het projectteam van Finalist heeft samen met het projectteam van Jaarbeurs veel op locatie gewerkt, om de lijntjes zo kort mogelijk te houden.

    Resultaat

    Een nieuw service portaal om de beursvoorbereiding te vergemakkelijken voor de klanten van Jaarbeurs.

Meer informatie?

Wilt u eens verder praten over serviceportalen of klantbeleving? Of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Vul onderstaand formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.