Corporate zorgwebsite

De doelgroepgerichte corporate zorgwebsite ondersteunt vindbaarheid en branding, maar zorgt bovenal voor soepele patiënt- en cliëntreizen.

Waarom een zorgwebsite?

De corporate profilering, het ondersteunen en adviseren van patiënten en cliënten en het werven van de juiste nieuwe patiënten en cliënten komt allemaal samen in de zorgwebsite. Deze beroepsspecifieke eigenschappen zullen geborgd moeten worden. Zo is het wenselijk om de verscheidene doelgroepen binnen hun eigen context gedreven, vanuit behoefte en beleving, met de website te bedienen. 

Soepele patiënt- en cliëntreizen

De zorgwebsite kan worden ingericht vanuit de behoefte en beleving van de verschillende doelgroepen. De voor hen relevante informatie staat centraal in de manier waarop content wordt aangeboden. Daarbij is het van belang dat iedere bezoeker snel en eenvoudig zijn weg vindt op de website, gedreven door een actuele behoefte. Belangrijk is dat de doelgroep zelf keuzes maakt in zijn of haar patiënt- of cliëntreis. De te realiseren website is meer dan vakinhoudelijke informatie. Het vertegenwoordigt ook een gevoel, bevat autoriteit en zorgt ervoor dat de bezoekers geholpen worden op een manier die het best bij ze past. 

Actualiteiten en vakinhoudelijke kennis

De zorgwebsite is een bron van actualiteiten en de vakinhoudelijke kennis wordt in context van de verschillende behoeften van de doelgroepen aangeboden. Het kunnen grasduinen in thema’s en onderwerpen en vervolgens informatie ontdekken vanwege de in context aangeboden gerelateerde informatie is essentieel. Weet de doelgroep al waarvoor ze komt, kan de gewenste informatie snel worden geraadpleegd via een toegankelijke en heldere informatiestructuur. Wanneer de doelgroep het niet precies weet maar te weinig tijd heeft om te grasduinen, kan de zoekmachine bevraagt worden via trefwoorden. Kern daarbij is eenvoudig starten, daarna filteren tot de juiste informatie gevonden is. Voor de professionals is verdiepende informatie en de mogelijkheid om met vakgenoten te kunnen communiceren over de inhoud van hun vak belangrijk. 

Wil je patiënten of cliënten optimaal begeleiden in hun zoektocht en ook jouw organisatie professioneel profileren? Ontdek met de demo van de zorgwebsite zelf hoe deze functioneert en voor jouw zorgorganisatie toepasbaar is.  ​

Coroporate zorgwebsite praktijkcases

  • Dianet

    Corporate zorg website van Dianet

    De vorige website was sterk verouderd en totaal niet meer van deze tijd: heel statisch en een verouderd CMS om mee te werken. De nieuwe website moet een completer beeld van de zorgverlening, samenwerkingsmogelijkgeden en de organisatie geven.
  • 'sHeerenLoo

    Corporate Zorg Website voor 's Heeren Loo

    ’s Heerenloo Zorggroep is een van de grootste zorginstellingen van Nederland voor mensen met een verstandelijke beperking. Haar corporate website was verouderd en in haar nieuwe internetstrategie moest portal-technologie een prominente plaats krijgen. Een projectteam van Finalist heeft een nieuwe website gebouwd, inclusief een locatievinder door gebruik te maken van Liferay Portal.

vraag nu de demo aan

Wil je een demonstratie van de onderwijswebsite? Vul onderstaand formulier in en wij nemen spoedig contact met je op.