Self service voor zorginstellingen

Wat is de impact van self service middels ICT in de zorg? De hoofdlijnen:

Selfservice en hospitality

Selfservice en hospitality verbetert het zorgproces en de patiëntervaring. Consumenten zijn inmiddels gewend aan Selfservice-toepassingen voor veel aspecten van hun leven. Men neemt al veel activiteiten voor eigen rekening, onder meer bij banken, bibliotheken en reizen. Het lijkt dan ook vanzelfsprekend dat zorginstellingen ook tegemoet komen aan de wens van patiënten om meer verantwoordelijkheid te krijgen. Kortom, de tijd is rijp voor self service en hospitality in de zorgsector.

Selfservice betekent dat patiënten, bezoekers en medewerkers meer taken zelf uit kunnen voeren. Hierdoor krijgen zij verantwoordelijkheid en voelen zij zich serieus genomen, terwijl het de instelling tegelijkertijd efficiënter maakt. Hospitality betekent beter communiceren met patiënten, bezoekers en medewerkers en hen beter te begeleiden en te informeren. Hierdoor krijgen zij gastvrijheid, vriendelijkheid en veiligheid geboden, terwijl het de instelling effectiever maakt.

Bron: Nictiz e-health monitor 2017 

Patiënt en cliënt de regie

Een patiëntportaal maakt het artsen en patiënten makkelijk om snel en direct met elkaar te communiceren. Met een patiëntportaal krijgen patiënten zelf de regie over het eigen dossier. Hierdoor kunnen zij direct online een afspraak te maken met een arts of contact opnemen met een specialist. Andersom kunnen artsen en specialisten direct antwoord geven op inhoudelijke vragen van patiënten en cliënten.

Informatiestromen op orde

Bepaalde processen, zoals het bestellen van herhaalrecepten en medicijnen, lenen zich uitstekend voor een online afhandeling via een patiëntportaal. Wij denken graag met u mee over deze en andere mogelijkheden, net als de inrichting en implementatie ervan. Centraal staat daarin het ontsluiten van patiëntgegevens vanuit diverse medische bronnen, zoals EPD’s en ECD’s. Door gebruik te maken van portaaltechieken en gecertificeerde cloud- of on-premise hostingfaciliteiten die voldoen aan strikte beveiligingseisen bent u verzekerd van de beste en meest veilige oplossing.

Met de juiste visie, oplossingen en daadkracht kunnen organisaties voorop lopen in digitale transformatie. We gaan graag met u in gesprek om inzichten te delen en van elkaar te leren. Het maken van een gezamenlijke business case en een digitale roadmap om uw zorgorganisatie helpt u met uw visie op het digitaal innoveren van uw organisatie. ​

Oplossingen voor de zorg

  • Cliëntportaal

    Alle cliënten één persoonlijke omgeving met specifieke informatie.
  • Digitale werkomgeving

    Prettig online samenwerken succesvol doorvoeren.
  • Integratieplatform

    Verbindt al uw applicaties met één slim zorg integratieplatform.
  • Kwaliteitssysteem

    Aantoonbaar betere zorg door digitaal kwaliteitshandboek.
  • Corporate website

    Doelgroepgerichte corporate website voor zorginstellingen.
  • Medisch dashboard

    Analyseer al jouw medische data via één overzichtelijk dashboard.
  • Digitaal Dossier GGD

    GGD zorgprofessionals in de jeugdgezondheidszorg dagelijks ondersteunen.

Zorg praktijkcases

  • 'sHeerenLoo

    Cliëntenportaal Jouw Internet Portaal van 's Heeren Loo

    ’s Heeren Loo Zorggroep helpt mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen. ‘s Heeren Loo had de wens om mensen met een verstandelijke beperking gebruik te kunnen laten maken van internettoepassingen in een veilige omgeving, aangepast aan het kunnen van haar cliënten.
  • 'sHeerenLoo

    Medewerkers- portaal voor 12.000 medewerkers 's Heeren Loo

    ’s Heeren Loo Zorggroep helpt mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen. ‘s Heeren Loo streeft naar gebruiksgemak van bestaande applicaties en de integratie met verschillende applicaties voor haar medewerkers. In het kader daarvan wilde zij haar medewerkers een digitale omgeving bieden, die de werkprocessen ondersteunt. Digitaal samenwerken stond centraal en informatie moest eenvoudig gevonden kunnen worden.
  • 'sHeerenLoo

    Corporate Zorg Website voor 's Heeren Loo

    ’s Heerenloo Zorggroep is een van de grootste zorginstellingen van Nederland voor mensen met een verstandelijke beperking. Haar corporate website was verouderd en in haar nieuwe internetstrategie moest portal-technologie een prominente plaats krijgen. Een projectteam van Finalist heeft een nieuwe website gebouwd, inclusief een locatievinder door gebruik te maken van Liferay Portal.
  • Mirro

    Online screener voor psychische aandoeningen

    Finalist realiseerde voor Stichting Mirro het screenings- en zorgtoewijzingsinstrument. Deze screener ondersteunt zorgprofessionals om mensen waarbij psychische klachten worden vermoed, op efficiënte en gestructureerde wijze naar passend zorg te leiden.