Overslaan en naar de inhoud gaan Skip to footer Skip to search Skip to menu

Samen aan het werk met Dailey

Design Contentmanagement Beheer & continuïteit
Bibliotheek Utrecht

Nieuwe generatie

Het huidige intranet van Bibliotheek Utrecht was verouderd en niet meer zo gebruiksvriendelijk, dus was het tijd voor een upgrade. Het intranet was oorspronkelijk gebouwd op basis van Drupal 7. Deze versie wordt niet meer doorontwikkeld en is bovendien eind 2024 end-of-life.

Als ervaren ontwikkelaars van intranet- en samenwerkomgevingen hebben we een gloednieuwe generatie geïntroduceerd, die we Dailey hebben genoemd. Dailey biedt de perfecte oplossing voor het faciliteren van (online) samenwerking en communicatie binnen iedere organisatie.

Fris, toekomstbestendig en efficiënt

Bij de invoering van een vernieuwd intranet lag het voor Bibliotheek Utrecht in de lijn der verwachtingen om verschillende aspecten grondig aan te pakken.

Het vorige intranet vertoonde een gedateerde uitstraling. Dailey biedt een fris, toekomstbestendig ontwerp dat het gebruikersgemak aanzienlijk verbetert. Met de integratie van Microsoft 365 wordt samenwerken nog eenvoudiger. Dailey maakt het mogelijk om groepen op een overzichtelijke wijze te organiseren, waardoor medewerkers en vrijwilligers van verschillende afdelingen elkaar beter kunnen vinden en efficiënter kunnen samenwerken.

De interface voor redacteuren van het intranet is aanzienlijk verbeterd in Dailey. Het snel plaatsen en taggen van content is een enorme vooruitgang ten opzichte van het huidige intranet. Daarnaast is de implementatietijd voor Dailey kort. Samen hebben we de planning opgesteld en dankzij deze samenwerking was een livegang binnen een maand haalbaar.

De eenmalige investeringskosten voor Dailey zijn laag, en de maandelijkse kosten blijven beheersbaar. Dailey is een product van hoge kwaliteit, als Finalist-product ontvang je automatisch alle nieuwe functionaliteiten in de maandelijkse abonnementsprijs.

Met een heldere roadmap zorgt Dailey ervoor dat nieuwe wensen van Bibliotheek Utrecht altijd worden beoordeeld en geïntegreerd in het product als deze de functionaliteit van Dailey verbeteren. Hierdoor blijven de investeringskosten voor onze klanten laag.

Dailey dashboard

Stappenplan

Samen met Bibliotheek Utrecht hebben we in enkele stappen het nieuwe DWO succesvol opgezet en geïntegreerd binnen de organisatie.

  1. De eerste stap was het in kaart brengen van het informatielandschap
  2. Vervolgens zorgden we voor een soepele implementatie van het software product Dailey, waarbij we de opstartkosten laag hebben gehouden. 
  3. We hebben alle redacteuren getraind, zodat ze vanaf dag 1 effectief kunnen werken met het nieuwe CMS. 
  4. Daarnaast nemen we de verantwoordelijkheid voor hosting, beheer en doorontwikkeling van Dailey.

Wat ooit begon als een verzamelplek voor veelgebruikte links en contactgegevens van collega’s, is uitgegroeid tot een platform waar alles samenkomt. Alle belangrijke informatie is direct beschikbaar. Het inloggen op al je apps verloopt probleemloos. Samenwerken in groepen en aan projecten wordt eenvoudiger. Belangrijke berichten mis je niet meer, en de toevoeging van de timeline heeft zelfs wat plezier aan het platform toegevoegd.

Voor meer informatie zie https://dailey.nu/.

Contactpersoon:

Wouter Immerzeel / Product Manager Dailey
Wouter Immerzeel

Heb je een vraag of wil je met ons overleggen?

Finalist helpt je verder
Bij Finalist draait het allemaal om het opbouwen van verbindingen en het beter leren kennen van jou. Wie weet wat voor prachtige dingen we samen kunnen bereiken dus aarzel niet, Finalist staat voor je klaar!
Neem contact op