Overslaan en naar de inhoud gaan Skip to footer Skip to search Skip to menu

Contentstrategie: welke content op welk platform bereikt jouw doelgroep optimaal

Strategie
Contentstrategie

Introductie

Een contentstrategie bestaat uit thema’s, platforms, richtlijnen voor de vorm en de tone of voice. Wij hanteren bij het opstellen van de strategie een geïntegreerde aanpak: Wat is het verhaal dat je wilt vertellen? In welke vorm ga je dit vertellen? En hoe zorg je ervoor dat je doelgroep dit verhaal te zien krijgt? Met deze inzichten wordt het (beschikbaar) maken van de juiste content op het juiste moment eenvoudiger en daarmee efficiënter.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismaking- en intakegesprek of lees verder waarom een contentstrategie belangrijk is.

Waarom een contentstrategie?

Een strategie voor digitale content stelt je in staat om gericht te communiceren met jouw doelgroep(en). Door te begrijpen wie de doelgroep is en welke informatie relevant voor hen is, kun je content creëren die aansluit bij de behoeften en interesses van die doelgroep. Goede digitale content draagt bij aan het opbouwen van het merk en het vormgeven van het imago. Consistente, kwalitatieve content zal  het vertrouwen bij de doelgroep vergroten en de merkperceptie positief beïnvloeden.

Een doordachte contentstrategie kan bovendien bijdragen aan een betere vindbaarheid van jouw merk online. Zoekmachines waarderen regelmatig bijgewerkte en relevante content, wat de positie in zoekresultaten kan verbeteren.
 

Content kalender

Waarom Finalist?

Het ontwikkelen van een contentstrategie is essentieel om op een consistente en doelgerichte manier waardevolle informatie te delen met je doelgroep. Finalist kan helpen bij het identificeren van de juiste doelgroep(en), deze vatten in persona's met hun customer journey's, en het ontwikkelen van content die specifiek is afgestemd op hun behoeften en interesses.

Onze creatieve professionals zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van boeiende en relevante content en kunnen ideeën genereren en formats voorstellen die de aandacht van je doelgroep trekt en vasthoudt. Wij hanteren bij het opstellen van de strategie een geïntegreerde aanpak: Wat is het verhaal dat je wilt vertellen? In welke vorm ga je dit vertellen? En hoe zorg je ervoor dat je doelgroep dit verhaal te zien krijgt? Met deze inzichten wordt het (beschikbaar) maken van de juiste content op het juiste moment eenvoudiger en daarmee efficiënter. 

Finalist helpt bij het optimaliseren van content voor zoekmachines, waardoor de zichtbaarheid in zoekresultaten wordt vergroot. Dit kan de vindbaarheid verbeteren en meer verkeer naar de website leiden. Door continu te monitoren en te meten van de vooraf bepaalde KPI's (Key Performance Indicators), zijn we in staat om de prestaties van de content te blijven verbeteren. Door Finalist in te schakelen voor het ontwikkelen van een contentstrategie kun je doelgerichter, creatiever en efficiënter communiceren met je doelgroep, wat zal leiden tot een verhoogde betrokkenheid en het behalen van bedrijfsdoelstellingen.

Contactpersoon:

Marcel Schuitevoerder / Digitaal strateeg
Marcelschuitevoerder

Heb je een vraag of wil je met ons overleggen?

Finalist helpt je verder
Bij Finalist draait het allemaal om het opbouwen van verbindingen en het beter leren kennen van jou. Wie weet wat voor prachtige dingen we samen kunnen bereiken dus aarzel niet, Finalist staat voor je klaar!
Neem contact op