Overslaan en naar de inhoud gaan Skip to footer Skip to search Skip to menu

Stel zelf je favoriete folderpakket samen!

Design Contentmanagement Online marketing Beheer & continuïteit
header folderkiezer

Handige tool

Spotta, het grootste tijdschriftabonnementplatform in Nederland en trots onderdeel van PostNL, staat klaar voor consumenten door gemakkelijk toegang te bieden tot relevante voordelen en inspiratie. Met meer dan 60 jaar ervaring en een krachtig bezorgnetwerk met landelijke dekking, vertrouwen ze op een schat aan gegevens. Het team van 1.000 medewerkers en een netwerk van 24.000 bezorgers zetten zich dagelijks in om producten en diensten te leveren.

Finalist heeft Spotta ondersteund bij de transformatie van al hun platforms naar Drupal. In dit specifieke geval hebben wij de 'Folderkiezer website' ontworpen en ontwikkeld, een zeer handige tool waarmee bezoekers moeiteloos hun ideale en gepersonaliseerde brochurepakket kunnen samenstellen.

Alleen jouw interesse

Koopjesjagers, gezinnen, gadgetlovers, sfeermakers en levensgenieters: iedereen heeft zijn eigen redenen om te houden van folders. Met Folderkiezer kun je zelf een folderpakket samenstellen. Je ontvangt dus alléén de reclamefolders die jij selecteert zodat je geen folder ontvangt die je niet leest. 

Bezoekers kunnen een account aanmaken op de site, een brochurepakket samenstellen en het pakket wordt vervolgens naar het huisadres van de betrokkene gestuurd. Daarnaast heeft de bezoeker de mogelijkheid om zijn of haar gegevens te wijzigen en ook een afwezigheid aan te geven. Bijvoorbeeld omdat de betrokkene op vakantie gaat en er dus geen brochures hoeven te worden bezorgd.

folders

Inzet van Drupal

De front-end is ontworpen volgens het principe van "component-based atomic design" met BEM. Hierbij worden Drupal twig-bestanden uitgebreid om de herbruikbaarheid van code te maximaliseren.

In de Drupal-database worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen. Vrijwel alle (gebruikers)informatie wordt verstuurd en ontvangen via aangepaste API's. Het inlogproces verloopt via KeyCloak met behulp van OpenID Connect, en het beheer van gebruikers wordt extern van Drupal afgehandeld.

Personalisatie en privacy

Personalisatie en privacy moeten hand in hand gaan bij het creëren van een gepersonaliseerd folderpakket, waarbij online en offline ervaringen worden gecombineerd. De AVG/GDPR is sinds mei 2018 van kracht in de hele EU. De klant hechtte veel belang aan dit privacybelang. 

Dit waren de doelen: 

  • Het uitgangspunt van het site-ontwerp was dat er geen gebruikersgegevens op de site worden opgeslagen. 
  • De klantgegevens staan op de Spotta-server. 
  • Inloggen moet gebeuren met behulp van OAuth 2.0. 
  • Drupal wordt vooral gebruikt om een aantal contentpagina’s te leveren. 

Hoewel de structuur van de website is opgezet zoals beschreven, streven we ernaar dat bezoekers zich meteen thuis voelen bij de folderkiezer. Binnen deze gebruiksvriendelijke omgeving kunnen ze moeiteloos een account aanmaken, hun gegevens aanpassen en hun folderpakket samenstellen of bijwerken. Achter de schermen wordt OAuth2 succesvol geautoriseerd door middel van een verbinding met onze KeyCloak-server. Alle gebruikersinformatie, inclusief de samengestelde folderpakketkeuzes, wordt veilig opgeslagen op de Spotta-server.

Dit zorgt voor een soepele ervaring, waarbij gebruikers snel en gemakkelijk folders kunnen kiezen of hun gegevens kunnen wijzigen, zonder hinderlijke vertragingen of traagheid als gevolg van externe diensten.

Interessant? 
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Contactpersoon:

Robin Kroon / Customer succes manager
Robin Kroon

Heb je een vraag of wil je met ons overleggen?

Finalist helpt je verder
Bij Finalist draait het allemaal om het opbouwen van verbindingen en het beter leren kennen van jou. Wie weet wat voor prachtige dingen we samen kunnen bereiken dus aarzel niet, Finalist staat voor je klaar!
Neem contact op