Overslaan en naar de inhoud gaan Skip to footer Skip to search Skip to menu

Eigentijds en ambitieus onderwijs

Strategie Design Contentmanagement Online marketing Beheer & continuïteit
Arentheem college

Een betrokken leergemeenschap

De Arentheem Scholengroep is er voor iedereen uit de regio Arnhem. Leerlingen kunnen bij Arentheem Scholengroep alle opleidingen volgen, van praktijkschool tot gymnasium. En welke opleiding ze ook kiezen: ze dagen elke leerling uit tot excellentie op hun eigen niveau.

De drie scholen van de Arentheem Scholengroep bieden eigentijds en ambitieus onderwijs, dat verder gaat dan een diploma. De scholen vormen een betrokken leergemeenschap op een algemeen christelijke basis. Leerlingen worden voorbereid op het vervolgonderwijs of op beroepsuitoefening. En op hun (wereld)burgerschap. Dat is de missie van Arentheem Scholengroep.

De opdracht

Het primaire doel van het Arentheem College is het verzorgen van onderwijs. Het aantal leerlingen bepaalt in grote mate de mogelijkheden om een divers en kwalitatief opleidingsaanbod te bieden. De websites hebben dan ook als primaire doel het werven van nieuwe leerlingen.

De kernwoorden/waarden van de verschillende websites zijn:

  • Algemeen: conversie, overzicht, gebruikersvriendelijk, toekomstgericht, veilig, integratie,  flexibel, beheersbaar, breed inzetbaar, dynamisch, snel
  • Titus Brandsma: Leerlingen op voorsprong zetten, Onderneem ‘t, Zoveel meer te beleven, Ontdekkingsreiziger
  • Thomas a Kempis: Leren kiezen vanuit je hart, Nieuwsgierig maken, Kies wat jou gelukkig maakt, Ontdekkingsreiziger
  • Leerpark Arnhem: Elk talent een kans, Kansen maken, Geef je talenten de aandacht, Ontdekkingsreiziger

Op basis van deze kernwoorden moet het verschil duidelijk worden tussen de scholen in uitstraling en inhoud. Omdat dezelfde redacteuren aan alle sites werken, en omdat er overlap is in content tussen de scholen websites, is de wens om 1 contentmangement platform in te zetten.

Arentheem scholen

De oplossing

We hebben onze oplossing vormgegeven met een doelgerichte benadering die nauw aansloot bij de behoeften van de Arentheem-scholen en hun doelgroep. We maakten gebruik van een modern en beproefd CMS (Drupal) dat naadloos integreerde met achterliggende systemen.

Met behulp van de Design Thinking-methodiek legden we de basis voor de realisatie. Vervolgens hebben we alle eisen en wensen geïdentificeerd en vertaald naar user stories. Tijdens dit proces hebben we ons gericht op de waarde die de werkzaamheden toevoegden, en zijn we gestart met het ontwikkelen van het zogenaamde MVP (Minimum Viable Product) – enkel dat wat noodzakelijk was om de doelen te bereiken. Na de livegang volgde doorontwikkeling, waarbij monitoring en gebruikerssessies input leverden voor de richting van verdere ontwikkelingen.

De bouw van het project werd uitgevoerd via de SCRUM-methode in sprints. Deze agile aanpak stond toe om voortschrijdend inzicht en feedback in te brengen. Bovendien zorgde het ervoor dat er na elke sprint zichtbare resultaten waren. Door de lijnen kort te houden, de communicatie transparant en de nauwe betrokkenheid van de klant, in de vorm van een Product Owner, was het resultaat direct bruikbaar en vormt het een solide basis voor de komende jaren.

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Contactpersoon:

Marcel Schuitevoerder / Digitaal strateeg
Marcelschuitevoerder

Heb je een vraag of wil je met ons overleggen?

Finalist helpt je verder
Bij Finalist draait het allemaal om het opbouwen van verbindingen en het beter leren kennen van jou. Wie weet wat voor prachtige dingen we samen kunnen bereiken dus aarzel niet, Finalist staat voor je klaar!
Neem contact op